عوامل موثر در ایجاد جوش جوانی

نایت اسکین 

عوامل موثر بر جوش چیست؟

اولین عامل

جوش تغییرات هورمون ها است و مهمترین هورمون، در این میان، هورمون های مردانه یا آندروژنیك است. خصوصاً تستوسترون كه یك هورمون مردانه بوده و در زنان كمتر یافت می گردد ولی در برخی از زنان این هورمون افزایشی بیش از حد طبیعی داشته و باعث جوش های صورت در آنان می گردد. پس هورمون اول تستوسترون است.

هورمون دوم هورمون تیروئید است كه افزایش فعالیت غدد تیروئیدی ممكن است باعث افزایش جوش های صورت و بدن بشود.

بهتر است بدانید هورمون های زنانه خصوصاً استروژن از ایجاد جوش های صورت جلوگیری كرده و در درمان جوش های صورت زنان موثر می باشد.

عامل دوم

جوش های صورت استرس های روانی است. لازم است بدانید كه پوست بسیار تحت تاثیر مشكلات روانی قرار می گیرد، لذا دیده شده كه در افراد افسرده و یا عصبی ، اختلالات پوستی شایع تر است. لازم به ذكر است كه مشكلات روانی و استرس های درونی. (مثلاً امتحان) باعث افزایش جوش های صورت شده و درمان را مشكل تر می كند.

عامل سوم

آب و هوای مرطوب، گرما و تعریق زیاد است كه باعث افزایش جوش می گردد و باید از آنها پرهیز کرد.

عامل چهارم

تحریك فیزیكی و دستكاری جوش های صورت است . فشار دادن و ماساژ مكرر و مداوم پوست، جوش های صورت را افزایش می دهد،بنابراین بهتر است از این كار كاملاً خودداری گردد.

عامل پنجم

برخی از داروهای مصرفی همانند داروهای كورتونی، داروهای ضد تشنج، داروهای ضد افسردگی (لیتیوم) و مقادیر زیاد ویتامین ها (همانند 12B ،6B، 1B) كه باعث افزایش جوش های صورت می گردد.

عامل ششم

لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسبی كه پوست را چرب می كنند و می توانند باعث افزایش جوش های صورت گردند. بنابراین افرادی كه جوش دارند بهتر است از این مواد استفاده نكنند .

www.tebyan.net

اگر به کاتالوگ محصولات اوریفلیم ، نگاهی بیاندازیم ، خانواده ی پیوراسکین و تی تری ( برگ درخت چای) به ما این امکان را می دهد تا جوشهای صورتمان را کنترل نماییم.


نظرات شما عزیزان:

hajeeeeeee
ساعت1:51---13 فروردين 1391
والا من که از خواب بلند میشم میبینم جوش دراوردم راه میرم همین طور هرکاری میکنم بازم درمیارم ولی به قول عسل جون اخه نمیشه دستکاریشون نکرد... کسی نیست که دستکاریشون نکنه همینکه میزنه بیرون فورا فشار میدم و......

جوجو
ساعت22:32---9 فروردين 1391
به قول دوستمون عسل منم آب می خورم ، صورتم جوش می زنه ! امان امان امان امان .....................

عسل
ساعت19:19---6 فروردين 1391
اینم مطلب خوبی بود خصوصا برای من که آب می خورم جوش می زنم !!!
اما دست کاری نکردن جوشها ، کار سختیه ها .... مگه نه ؟؟؟


هانیه
ساعت17:57---26 اسفند 1390
خوشحالم که از شهر ما خاطره خوبی دارید
منم مشهدو خیلی دوس دارم
برنگشته دلم تنگ میشه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:جوش , بلوغ, نوجوانی , عوامل , هورمون , غدد سباسه , آکنه , پوست , سن و ,,,,, | | نویسنده : یـــاس |
  • مال ای اس
  • آریس پیکس